TDC er tung at danse med

Dette er en underside til http://www.verdensnavle.dk/



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sidste nyt
D. 15/9-2007 indsendte jeg en klage til TDC over forløbet i min sag.
I dag 27/9-07 blev jeg ringet op af TDC som beklagede hændelsesforløbet og foreslog en kompensation.
Samtidig fik jeg at vide, at min hastighed var den størst teknisk nulige de kunne levere,
men de ville dog prøve om det var teknisk mulig at give mig en højere hastighed.

Alt i alt en næsten tilfredsstillende udgang på historien :-)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Denne side blev oprindeligt oprettet i 2003 da jeg fik bredbånd hos Tele2 og ikke havde andet
end problemer i ca. 1½ år, derefter har Tele2 faktisk kørt stort set problemfrit siden.

Jeg har det sidste år kørt med en 2MB/512KB forbindelse hos Tele2, og de kunne ikke
levere en hurtige forbindelse. Cybercity kunne levere en 8Mb og TDC kunne levere en 15MB/1MB
til kun 399 kr. pr. md.

Her begynder en rædselshistorie:
Jeg bestiller så denne forbindelse og får en ordrebekræftelse:
Vi har modtaget din ordre: 24/07 2007 kl. 03:23
TDC Bredbånd City variant:
TDC Bredbånd City 15360/1024 kbit/s
Ja tak jeg ønsker at bestille bredbåndstelefonidøgn
Jeg ønsker at TDC på mine vegne, opsiger mit nuværende
bredbåndsabonnement hos min nuværende udbyder.
Opsigelsesvarslet og eventuel bindingsperiode for mit abonnement hos
min nuværende udbyder udløber den
Udløbsdato: 31/08-2007
Pris -----------------------------------------------------------------
Pr. måned
TDC Bredbånd City 15360/1024 399 kr.
Bredbåndstelefoni Døgn 89 kr.
I alt 488 kr.
Engangsbeløb
TDC Bredbånd City oprettelse 199 kr.
Gør Det Selv Installation 0 kr.
Gør Det Selv-pakke, forsendelse 49 kr.
I alt 248 kr.
-----------------------------------------------------------------------

Samtidig får jeg en bekræftelsesmail med emnet: Husk at bekræfte din tilmelding
og ordlyden:
Bekræft din tilmelding til bedre rådgivning
Tak for din tilmelding på tdconline.dk
Ved at klikke på nedenstående link, bekræfter du din tilladelse til,
at TDC må kontakte dig, således at vi fremover bedre kan rådgive dig om din TDC-løsning.
Klik her for at bekræfte din tilmelding
Et smart trick for at få tilladelse til at sende mig en masse spam (reklame)

D. 24-07-2007 13:34 - modtager jeg følgende mail.
Vi kan desværre ikke oprette den ønskede hastighed.(højst mulig hastighed i øjeblikket er 512/8064 )
Vi afventer ny bestilling.
Venlig hilsen
TDC Fastnet Norden

Jeg indtaster nu en ny bestilling og får en bekræftelses mail:
Vi har modtaget din ordre: 24/07 2007 kl. 18:47
TDC Bredbånd City variant: TDC Bredbånd City 8064/512
Ja tak jeg ønsker at bestille bredbåndstelefonidøgn
Jeg ønsker at TDC på mine vegne, opsiger mit nuværende
bredbåndsabonnement hos min nuværende udbyder.
Opsigelsesvarslet og eventuel bindingsperiode for mit abonnement hos
min nuværende udbyder udløber den
Udløbsdato: 31/08-2007
Pris -----------------------------------------------------------------
Pr. måned
TDC Bredbånd City 15360/1024 379 kr.
Bredbåndstelefoni Døgn 89 kr.
I alt 468 kr.
Engangsbeløb
TDC Bredbånd City oprettelse 0 kr.
Gør Det Selv Installation 0 kr.
Gør Det Selv-pakke, forsendelse 49 kr.
I alt 49 kr.
-----------------------------------------------------------------------

26-07-2007 14:27 modtager jeg denne mail: Tak for din bestilling af TDC City Bredbånd.
Vi har imidlertid et problem med at opsigelse af din Bredbånd hos anden udbyder.
Operatører har ikke indgået samarbejde med TDC
Vi skal derfor bede dig selv opsige dit bredbånd hos anden udbyder.
Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte TDC Kundeservice på 80 80 80 10.
Venlig hilsen
TDC

27/7-2007
Ringer jeg til Tele2 og opsiger mit abonnement til 31/8-2007
Jeg ringer nu til TDC på 80808010 og beder om at tale med underskriveren af ovenstående mail
Den flinke medarbejder jeg taler med sender en besked internt, og 5 minutter efter ringer personen op
Jeg forklarer at jeg selv personligt opsiger mit abonnement pr. 31/8-2007 og jeg gerne vil have
effektueret min ordre til oprettelse d. 31/8-2007.
I den efterfølgende uge ringer jeg flere gange til både Tele2 og TDC
Tele2 lover at taste min opsigelse, og TDC lover at taste min tilmelding.

02-08-2007 12:37 modtager jeg nedenstående mail:
Hej Ejvin.
Den kunne dog ikke få lov at gå hele vejen igennem endnu,
men skriver til dig så snart der der sker noget.
Mvh Camilla xxxxxxx
TDC

D. 09-08-2007 10:57 modtager jeg nedenstående mail:

Tak for din bestilling af TDC Bredbånd City
Da det ikke har været mulig at opsige dit bredbånd hos din udbyder,
skal vi derfor bede dig selv tage kontakt til din bredbåndsudbyder for opsigelse af bredbånd.
Før denne bredbåndsforbindelse er opsagt, kan vi ikke tilbyde dig TDC Bredbånd City.
Vi ser os derfor nødsaget til at afvise din bestilling, men du er velkommen til at
bestille TDC Bredbånd City igen, når du har opsagt din forbindelse hos din nuværende udbyder,
eller besvare denne mail med opsigelses dato fra din udbyder.
Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte TDC Kundeservice på 80 80 80 10.
Venlig hilsen
TDC

Samme dag ringer jeg igen igen til TDC op oplyser, for jeg ved ikke hvilken gang,
at mit Tele2 abonnement er opsagt til d. 31/8-2007. Jeg får at vide, at så snart de kan
se på skærmen et den er tastet, vil de oprette mit abonnement hos TDC.
Dette må jeg så slå mig til tåls med.

Men men men fredag 31/8-2007 kl. 02.00 ryger mit internet, og ja ja, TDC har jo lovet at oprette
mig, så jeg regner med at være på nettet igen i løbet af dagen. Men jeg skal blive klogere.
Kl. 14 ringer jeg så til TDC og spørger hvornår jeg kommer på nettet
Den supporter (Mattias) jeg får i røret er lidt uforstående,
der er overhovedet ikke oprettet nogen ordre på mig.
Han tilbyder nu at oprette et abonnement for mig, dette er dog ca. 100kr.
dyrere pr. måned end det jeg oprindeligt bestilte, dette kan jeg ikke acceptere
og efter at have ventet lidt får han tilladelse til at oprette et City Bredbånd til mig
Han bemærker dog at det ikke er sikkert at TDC kan levere 8MB,
det kan godt være at hastigheden bliver lidt lavere, nu er jeg ved at være godt træt af hele sagen
og jeg er kun interesseret i at komme på nettet med en rimelig hastighed.
så jeg beder ham om at oprette mig til et City abonnement.
Nu kommer et nyt slag i ansigtet da han siger:
Nu er ordren tastet og du kommer på nettet torsdag d. 6/9-2007.
Jeg spørger om ikke der er en overordnet i firmaet jeg kan tale med,
da det er lidt af et problem at undvære nettet i en uge, hvorefter jeg bliver stillet om til kundeservice
og Uha Uha her får jeg en dame i røret der er totalt kold i rø... over for mine problemer
og pisse sur over at jeg er blevet stillet ind til hende, da hun absolut ikke kan gøre noget for mig.

4/9-2007 modtager jeg en kasse med udstyr

5/9-2007 modtager jeg så en af TDS's fulstændig uforståelige specifikationer, med bl. a. følgende poster:

Din ordre omfatter følgende:
Engangspris, kr.
Afgift for 1 forsendelse 49,00
- 1 tdc isdn viderest. af alle kald 0,00
Konvertering 1 tdc bredbåndstelefoni døgn 0,00
- 1 tdc bredbåndstelefoni døgn - xx xx xx xx 0,00
I alt inklusive moms 49,00

Ændring i månedspris, kr.
Nedtagning af 1 tdc isdn2 -159,00
- 1 tdc samlerabat 40,00
- 1 tdc favoritaftale -20,00
1O1 prettelse af 1 tdc bredbånd 8064/512 474,00
- 1 tdc bredbånd city -135,00
- 1 tdc bredbåndstelefoni døgn - xx xx xx xx 129,00
I alt inklusive moms 329,00

Denne opgørelse fatter jeg ikke rigtigt.

12/9-2007 ringer jeg til TDC og forespørger på ovenstående regning
Den første jeg snakker med kan overhovedet ikke finde hverken hoved eller hale i beløbene,
så får jeg en ny vældig flink ung mand i røret, også han må opgive.
Men han vil se på det og ringe tilbage. I løbet af 10 minutter ringer han og fortæller
at jeg ikke har City til 378 kr men alm. 8MB bredbånd til 474 kr. og min telefon
og bærelinie koster 129kr. i stedet for 89kr.
Dette protesterer jeg meget kraftigt imod, og fortæller at dette var absolut ikke hvad jeg har bestilt.
Han lover at ringe tilbage, og gør dette igen efter under 10 minutter, nu har han forklaringen:

Forsendelse 49 kr. en gang for alle.
Nedtagning af 1 tdc isdn2 -159,00 betyder at jeg ikke skal betale 159 kr. om måneden for ISDN.
- 1 tdc samlerabat 40,00 dette er en rabat jeg ikke får mere.
- 1 tdc favoritaftale -20,00 dette skal jeg ikke betale mere.
Hold ørene stive nu
1O1 prettelse af 1 tdc bredbånd 8064/512 474,00 dette skal jeg betale hver måned
- 1 tdc bredbåndstelefoni døgn - xx xx xx xx 129,00 dette skal jeg også betale hver måned
Men da jeg her bestilt City får jeg en rabat på:
- 1 tdc bredbånd city -135,00
D.v.s. jeg skal lægge 474 kr. og 129 kr. sammen og trække 135 kr. fra
Så får jeg 468 kr. som var prisen på det jeg havde bestilt nemlig:

TDC Bredbånd City 15360/1024 379 kr.
Bredbåndstelefoni Døgn 89 kr.
I alt 468 kr.

Ja det var så en simpel oprettelse og prisudregning af bredbånd hos TDC.

Og dog, jeg bliver afkrævet 179 kr. i telefonregning for September måned,
på trods af rettidig opsigelse pr. 31/8-2007, lidt mere TDC kundeservice




Også lige en krølle mere på halen desværre:
Produktet leveres som maksimal båndbredde.
Det betyder, at bredbåndshastigheden kan variere. Du er
garanteret en hastighed på mindst 4096/256 og maksimalt 8064/512.

Torsdag 6/9-2007 er jeg på nettet igen, med lidt under 7Mb ned og 420Kb op.





Den virkelige verden ;-)

Datteren: "Far, der er en der hedder Lone, som har ringet og spurgt efter dig."
Faderen: "Sagde hun ellers andet?"
Datteren: "Ja, at hun ringede fra 'TDC,' og at du skulle ringe til hende hurtigst muligt."

Så Faderen ringede straks til TDC...

TDC: "Det er hos TDC."
Faderen: "Ja Goddag, jeg hedder Poul Hansen, og jeg skal snakke med Lone."
TDC: "Ja, hvad hedder Lone til efternavn?"
Faderen: "Ja, jeg fik kun af vide, at jeg skulle snakke med en, der hedder Lone."
TDC: "Jamen, vi arbejder flere tusinde i TDC. Hvordan vil du have, at jeg skulle vide, hvilken Lone du skal snakke med?"
Faderen: "Jamen, du må da kunne hjælpe mig. Slå mit kundenummer op eller et eller andet?"
TDC: "Hører De ikke, hvad jeg siger? Hvis De ikke har et efternavn, så kan jeg ikke hjælpe dem!"
Faderen: "Det kan ikke være rigtigt, at du ikke vil hjælpe mig. Du er jo uforskammet."
TDC: "Det er jo ikke min skyld, at De ikke kan hendes efternavn."
Faderen: "Må jeg bede om deres navn, så skal jeg personligt gå videre med min klage over dig."
TDC: "Ja, jeg hedder Inger."
Faderen: "Ja, og hvad hedder du så til efternavn?"
TDC: "Beklager, men det er TDC's politik, at vi ikke oplyser vores efternavne til vores kunder."