Seiko har lavet en meget fin guide til afmomtering af rat.

Her er den samling billeder der viser hvad der skulle til
1. Tror at det er en god ide at sikre sig at hjulene og rettet er helt lige før man går i gang.
2. Afmonter stel ledning på batteri. ellers risikerer du at få en airbag i hovedet.
3. Afmonter plasik omkring rattet. Sidder fast med tre torxskruer.
4. Løsn de to skruer i siden af rattet. Fjern de sorte plastik clips først.




5. Fjern forsigtig horn og airbag. Det er en samlet enhed der lige til at tage ud. Så ser det sådan ud
6. den store møtrik(24mm) i midten løsnes, og rattet kan tages af




7. Det ser nu sådan ud: Vær opmærksom på at denne del kan drejes i alt 5 omgange før den stopper, så når rattet monteres skal den gerne være i midter stilling.

8. Denne del sidder fast med 3 clips, som lirkes løs med en skruetrækker. Det er dem der stritter op på billedet.
Jeg kom til at skille denne del ad, ved at lirke ved den clips der er i bunden af billedet. Tror ikke at det er nødvendigt.


9. Så er der adgang til lys og visker kontakten ved at løsne de 3 skruer der holder dem fast. På billedet kan de 2 øverste skruer ses.
For at få kontakterne fri er der en del stik der skal hives ud. Specielt den røde under tændingslåsen er lidt speciel.
Her skal ledningen der kommer fra bilen lirkes ud, hvorefter den røde del skal skubbes mod motoren for at få den fri.




10. Alt monteres i modsat rækkefølge.